Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies.

Stăteam într-un birou pe Magheru, cu un perete făcut doar din geamuri prin care se auzeau amabilitățile oamenilor blocați în trafic la semafor.

Acolo am început să scriem la ARChimia, newsletterul nostru care împlinește un an la ediția asta. S-au întâmplat multe într-un an, printre care că nu mai locuim lângă Magheru, ci lângă un pianist care cântă la oră fixă zilnic. Am trecut printr-o Gală nouă și printr-un eveniment și mai nou, Summitul Industriei Binelui.

Povestea ARChimiei a început în 2005, când am decis să facem o revistă pentru comunitatea oamenilor care vor să facă bine. Timp de 21 de numere, acolo aduceam cele mai relevante și importante informații despre strângerea de fonduri, filantropie și mediul nonguvernamental. Am schimbat canalul, dar spiritul ARChimiei a rămas la fel.

 

Suntem aproape de majoratul ARC și am trecut prin multe schimbări și creșteri ca echipă, ca programe, ca relații. Și ca stil de comunicare, de ce nu. Așa că hai să vă spunem ce am învățat noi într-un an de trimis newslettere lunare:

  • GDPR-ul a fost, până la urmă, o mină de aur. Dacă știi să îl folosești. În 25 mai 2018 pierdeam peste jumătate din baza de date de mailing și introduceam guidelines de comunicare GDPR compliant pe care le folosim sfințește în continuare. Părea o tragedie și a și fost într-o oarecare măsură. Însă acum ne-a crescut procentul de deschidere fantastic, ceea ce înseamnă că am păstrat publicul potrivit și că mai puține mailuri ajung în spam. Și că e o probabilitate mai mare ca cineva să îl recomande altcuiva.
  • Frecvența și predictibilitatea contează. Am hotărât că un newsletter lunar e ușor de digerat și de scris. Apoi am hotărât că joia e cea mai bună zi de trimis – după statisticile noastre, lumea e mai înclinată să deschidă mailurile joi, undeva până în prânz. Apoi, după ce stabilești cadența, chiar vor fi suficiente persoane care îl vor aștepta, atâta timp cât informația e bună. Și asta mă duce la următorul punct.
  • Informația e bună atâta timp cât e relevantă pentru publicul tău, e scurtă, clară și concretă și publicul poate empatiza cu ea. Nu am avut întotdeauna știri despre legislație și cele despre legislație erau prelucrate cât să le înțelegem cu toții. Dacă nu am avut știri atât de serioase, ne-am concentrat pe articole despre cum e viața de ONG-ist. Adică lucruri cu care publicul nostru se identifică.
  • Oamenii vor căuta întotdeauna chilipiruri și lucruri care le fac munca mai ușoară. De aceea funcționează rubrici de tips&tricks sau sfaturi. Serios, cui nu îi place un soft care să te scutească de câteva ore de muncă?
  • Și pentru final: laudele sunt binevenite. Suntem avocații lui show and tell, că dacă nu ar fi nu s-ar povesti. Cum ar putea oamenii să aibă încredere în noi dacă nu am spune despre lucrurile pe care le facem? Plus că ne face să ne simțim bine. De aceea vă scriem că împlinim un an

În final, vrem să vă mulțumim că citiți ARChimia. Sperăm că ce găsiți aici nu e un mail cu amabilități, ci un mesaj care vă folosește în munca voastră. Mulțumim și mereu ne bucurăm să auzim de la voi.