#linia2 – săptămâna 6-10 iulie

Published on July 14, 2020

Prin campania #linia2 inițiată de Asociația pentru Relații Comunitare, facem cunoscute poveștile organizațiilor din România care și-au continuat misiunea să își susțină beneficiarii, în pofida crizei pandemiei #COVID19, în domeniile educației, asistenței sociale, protecția mediului, cultură și multe altele. Pentru detalii suplimentare despre campanie, scrie-ne la sinziana@arcromania.ro.

UiPath Foundation

Încă de la începutul pandemiei, copiii și familiile din programele derulate de UiPath Foundation în România (circa 800 de persoane din București – Ferentari, județele Cluj, Vaslui și Galați) au beneficiat de sprijin continuu, fiindu-le asigurate peste 1 tonă de pachete cu produse alimentare de bază, produse de igienă, sprijin umanitar de urgență în cazurile grav afectate de COVID-19 și acces la educație on-line.

În ciuda distanțării sociale și a izolării, prioritatea noastră a rămas aceeași: să le fim alături și să continuăm să îi sprijinim pentru a face față mai bine noii realități, problemelor complexe cu care se confruntau și înainte, și care, în contextul actual, s-au amplificat.

Ce am reușit să facem?

Una dintre preocupări a fost să ne asigurăm constant că informațiile corecte, validate, din surse oficiale, ajung la toate familiile: înregistrări audio făcute și transmise telefonic de către coordonatorii locali părinților care se confruntă cu probleme de citire, materiale informative accesibile pentru copii din surse oficiale transmise pe grupurile de Whatsapp, discuții telefonice de clarificare cu părinții și copiii.

Am reușit să distribuim familiilor din programe peste 1 tonă de alimente de bază precum și articole sanitare și de igienă, având toată implicarea coordonatorilor noștri locali și a
partenerilor noștri strategici: Fundația Inimă de Copil din Galați și Bună ziua, copii din România din Vaslui. Am prioritizat în prima săptămână de carantină familiile fără acces la apă curentă cărora le-am livrat, împreună cu partenerii locali, produse cu alcool sanitar, gel dezinfectant și alte produse de igienă necesare pentru toți membrii gospodăriilor. Toți copiii au primit măști.

O prioritate a fost să oferim copiilor din programe posibilitatea de a continua meditațiile online la limba română și matematică. Grija noastră principală a fost ca mutarea învățării în online să aibă sens pentru copii, să fie în continuare ghidată eficient de un profesor și să răspundă nevoilor lor reale. Astfel, copiii din programele fundației au avut posibilitatea să participe la sesiunile de meditații online la limba română și la matematică.

Programul de mentorat dedicat copiilor din Ferentari a fost mutat în mediul online din momentul în care a început carantina. Mentorii au avut un rol foarte important în a-i susține pe copii în procesul de adaptare la contextul izolării prin oferirea de sprijin emoțional, expunerea la resurse educaționale și de a consolida mesajele legate de prevenția COVID-19.

Fundația Regală Margreta a României

Pentru echipa Fundatia Regală Margareta a României, pandemia s-a dovedit o provocare care ne-a împins spre a fi mai buni, mai eficienți, mai puternici și mai extinși în acțiunile noastre. Am lansat noi proiecte de ajutor, cum ar fi Voluntari pentru vârstnici sau Fondul pentru vârstnici, și am suplimentat echipa cooptând aproape 200 de voluntari, poate cel mai amplu proiect de voluntariat inițiat într-un timp record.

Izolarea socială impusă de autorități, dar și frica vârstnicilor generată de riscul crescut de deces, i-au adus într-o situație acută de singurătate și au determinat lipsa accesului la servicii de care aveau urgentă nevoie. Primeam până la 100 de apeluri pe zi la Telefonul Vârstnicului, iar principalele motive erau legate de ajutorul material, cum ar fi alimentele, medicamentele, produsele igienico-sanitare, informații referitoare la servicii publice funcționale în perioada pandemiei, procurarea cumpărăturilor pentru că online-ul nu era la îndemâna multora, îngrijirea și sprijinul practic la domiciliu, dar și informațiile medicale.

Cu sprijin din partea partenerilor precum Kaufland România, Fundația Orange, Alliance Healthcare sau Hochland, și cu implicarea voluntarilor, am găsit rezolvare pentru chestiuni foarte practice, cum ar fi cumpărăturile livrate gratuit acasă, sprijin emoțional și servicii de suport în comunitate. Vorbim despre voluntari implicați pentru a pregăti comenzile de cumpărături lansate telefonic de vârstnici, de voluntari care au distribuit pachete de ajutor la casele vârstnicilor singuri, sau de voluntari care au oferit consiliere psihologică sau sprijin emoțional prin telefon persoanelor vârstnice. Mai mult de atât, am oferit sprijin financiar și material către 10 ONG-uri cu servicii sociale pentru vârstnici, pentru ca acestea să își poată continua sprijinul oamenilor din comunitate care aveau nevoie de ajutor, prin Fondul pentru Vârstnici. Am reușit să ajutăm material, practic sau emoțional 2000 de seniori în fiecare din aceste ultime luni.

În perioada izolării sociale, mulți copii din mediul rural și din familii sărace au pierdut legătura cu școala, cu profesorii și colegii lor, inclusiv gustarea sau masa pe care o primeau la școală sau la centrele unde mergeau după școală. Tot în acest context, multe familii și-au pierdut și sursa de venit, condițiile lor de viață devenind astfel din ce în ce mai dificile. Reconectarea cu școala a copiilor susținuți prin proiecte sociale a fost o prioritate pentru Fundația Regală Margareta a României, care a oferit echipamente, internet și proiecte online unui număr de peste 500 de copii. Coordonatorii centrelor sociale de tip școală după școală au fost pregătiți pentru a folosi platforma educațională Școala din Valiză, prin proiectul Investiție în Mediul Rural. Iar în spațiul virtual al Centrului Generații din sectorul 6, cei 50 de copii au continuat meditațiile individuale, cluburile de engleză, bune maniere, jocuri interactive, lectură, fabule sau comunicare. Pentru ca acești copii să nu fie lăsați, încă o dată, în urmă de școală și societate, Fundația și-a unit eforturile cu finanțatori precum Fundația Vodafone România, Raiffeisen Bank și Yardi România.

Tot în această perioadă, am realizat că nevoile seniorilor noștri nu se vor opri acum, mai ales ale celor care se confruntă cu singurătatea sau situații dificile de viață, iar publicul poate juca un rol important în susținerea acestora pe termen mai lung. Am lansat campania “Avem o dragoste de dat” pentru trage un semnal de alarmă asupra nevoilor actuale ale vârstnicilor din România și pentru a strânge fondurile necesare proiectelor sociale dedicate lor. Oricine dorește să sprijine nevoile urgente ale vârstnicilor, o poate face cu un simplu SMS cu textul SINGUR la 8844 pentru a dona 2 euro lunar.

Ultimele trei luni au însemnat pentru echipa noastră o mobilizare fără precedent, iar acum avem satisfacția că am fost o mână de ajutor pentru cei mai vulnerabili!

Fundația pentru Copii Ronald McDonald

Misiunea noastră la Fundația pentru Copii Ronald McDonald a însemnat, de-a lungul anilor, să luptăm să ținem familiile împreună atunci când copiii sunt bolnavi și au nevoie de îngrijiri medicale de lungă durată, la sute de kilometri de căminul lor. Casele Ronald McDonald din București și Timișoara au fost case departe de casă pentru peste 20.000 de persoane. În pandemie ne-am dat seama că noi sprijinim de fapt familiile cele mai vulnerabile să aibă acces la servicii medicale și să poată rămâne alături de cei mici în condiții de normalitate și decență.

De 22 ani, luptăm pentru spitalele de copii din România și punem umărul la dotarea lor cu orice e nevoie: de la aparatură medicală performantă până la mobilier și consumabile. Inclusiv ace sau stative de perfuzii. Așa că, în martie, odată cu declanșarea stării de urgență, am putut afla rapid unde sunt nevoile. Ne-am mobilizat rapid, iar primele donații au fost de echipamente de protecție. Am învățat multe despre FFP2 și 3, combinezoane și botoși, dezinfectanți sau teste covid, dar și mai multe despre încredere și vigilență, ținând legătura cu organizații partenere din țară sau din afara țării. Până acum, am donat peste 63.000 de măști, mănuși și halate / combinezoane, aproape 1.500 de teste COVID, în campania #AlăturiDeSpitaleleDeCopii. La sfârșitul lunii mai, am donat 60.000 euro pentru noua secție ATI ce urma să se construiască la Spitalul Ana Aslan, parte din Spitalul Militar Mobil ROL2, și care avea mare nevoie de finanțare. În total, Fundația a donat aproape 600.000 lei în sprijinul personalului medical și al pacienților, în lupta împotriva COVID-19.

În lunile aprilie și mai, pe fondul prevederilor din ordonanțele militare și odată cu scăderea numărului de pacienți internați în spitalele de copii, Casele Ronald McDonald au devenit spații de cazare pentru personalul medical activ din cele două spitale partenere: Grigore Alexandrescu din București și Louis Țurcanu din Timișoara.

Din luna iunie, cu măsuri sporite de siguranță, dezinfectare și distanță socială, ne-am reluat activitatea de cazare a familiilor în cele două Case Ronald McDonald. Colegii sunt fericiți să revină la Case, părinții ne spun că au dormit în sfârșit o noapte legată după multe săptămâni de internare odată ce s-au cazat la noi, voluntarii abia așteaptă să revină. Nu ne oprim aici, am continuat să lucrăm online pentru obținerea autorizației de construire pentru a treia Casa Ronald McDonald la Iași, lucrare ce va demara până la finalul acestui an. Cu Spitalul Marie Curie povestim din 2016 despre două noi proiecte de Casă Ronald McDonald, una dintre ele va fi parte a secției de terapie intensivă nou-născuți.


Noul normal are mască pe față, dar compasiunea, bunătatea, solidaritatea și bucuria de a ajuta sunt cele care sperăm să definească această perioadă, atunci când ne vom uita în urmă, peste 5 sau 10 ani. Noi rămânem #alăturidespitaleledecopii și luptăm în continuare să #ținemfamiliileîmpreună.

Copii vs. Pandemii

TelRoz- un helpline, cu tineri pentru tineri.

Anul acesta absolvenții de liceu au susținut cel mai important examen din viața lor de până acum, în condiții speciale. Adăugate tensiunii examenului propriu-zis, normele pentru siguranță din acest an îngreunează povara de pe umerii elevilor.

Pentru a le veni în ajutor, Copii vs Pandemii, în parteneriat cu Mișcarea Elevilor din România au pus cap la cap un Helpline destinat elevilor din ani terminali care se confruntă cu examenele naționale. Acesta oferă suport tinerilor în 3 domenii mari.

1. Răspunde la întrebări de prevenție, precum “Cum îmi dau masca jos corect?”/”Cum fac să ma protejez?”/”Cum mă dezinfectez?”.
2. Elevii pot adresa probleme psihologice cum ar fi strestul, teama înainte de un examen, nesiguranța, anxietatea etc.
3. Se pot semnala nereguli din instituțiile de învățământ, care sunt centralizate și trimise mai departe Direcției de Sănătate Publică sau Inspectoratului Școlar Județean, după caz.

Pandemia a cauzat ca tinerii să se îndepărteze de școli, profesori, colegi și tocmai din acest motiv ei au nevoie de o plasă de siguranță acum mai mult decât oricând altcândva. Proiectul TelRoz sprijină elevii pe plan psihologic și metodologic, ajutându-i să treacă prin această perioadă complicată.

Asociația Copii pentru Viitor

În contextul crizei generate de Covid-19, am parcurs 6200 km prin 5 județe din țară – Ialomița, Hunedoara, Teleorman, Brașov, Prahova și am distribuit pachete cu alimente, produse de igienă personală, dezinfectanți, haine, carti unui număr de peste 4500 persoane, dintre care 2500 copii.

Săptămânal am dus produse alimentare, lactate, dezinfectanți, pampers, produse de igienă personală copiilor internați la Spitalul Marie Curie.

Am distribuit produse lactate donate de Albalact, unui număr de 40 de ONG-uri și tuturor centrelor rezidențiale, de stat și private, din județul Hunedoara.

Aceste lucruri au fost posibile cu ajutorul Comunității Fă Bine, care ne-a ajutat foarte mult în această perioadă plus firme și persoane fizice, cărora le mulțumim.

⬅︎ Blog