#linia2 – săptămâna 1-5 iunie

Published on July 14, 2020

Prin campania #linia2 inițiată de Asociația pentru Relații Comunitare, facem cunoscute poveștile organizațiilor din România care și-au continuat misiunea să își susțină beneficiarii, în pofida crizei pandemiei #COVID19, în domeniile educației, asistenței sociale, protecția mediului, cultură și multe altele. Pentru detalii suplimentare despre campanie, scrie-ne la sinziana@arcromania.ro.


Fundația Conservation Carpathia

Suntem Fundația Conservation Carpathia, fundație românească, una dintre cele mai importante de conservare a naturii din România. În ultimii 10 ani ne-am concentrat toate eforturile în zona Munților Făgăraș, una din ultimele zone încă bogate din punct de vedere natural, emblemă a Europei.

În contextul schimbărilor din ultimele luni, fundația a inițiat, dezvoltat și implementat una dintre cele mai importante campanii de întrajutorare a oamenilor din zona sudică a Munților Făgăraș, în paralel cu activitatea de conservare a naturii planificată în această primăvară (monitorizare lup, replantare zone tăiate, patrulări păduri, rapoarte și implementare proiecte asumate deja). Astfel, a sprijinit bătrâni și persoane vulnerabile din 10 comunități din vecinătatea zonei proiectului Carpathia (Rucăr, Lerești, Dâmbovicioara, Valea Mare-Pravăț, Stoienești, Cetățeni, Nucșoara, Arefu, județul Argeș și Runcu, Moroieni, județul Dâmbovița). Timp de 8 săptămâni au fost distribuite peste 4600 de pachete cu produse alimentare și de igienă esențiale.

Însă această campanie nu a reprezentat o gură de aer doar pentru beneficiarii pachetelor, a reprezentat și un real ajutor adus micilor producători locali de la care au fost achiziționate majoritatea produselor din pachete. Astfel, peste 404 000 RON din valoarea totală a cumpărăturilor au rămas în comunitatea locală, aducând o sursă de venit zecilor de familii de fermieri și producători locali din zonă.

De asemenea, fundația a reușit să dea startul dotării elevilor din zonă cu calculatoare conectate la internet cu ajutorul cărora să își poată continua studiile online. Prima comunitate care a primit 30 de calculatoare este Nucșoara, județul Argeș, urmând ca în săptămânile următoare și alți elevi să beneficieze de alte calculatoare.

Autism Voice

În lupta contra efectelor COVID-19, am lansat programul Autism Voice Line, linie complexă de consiliere și suport psiho-emoțional on-line și telefonic pentru familii din toată țara, și psihoterapie de grup pentru părinți. De la debutul acesteia, din 18 martie, și până acum, am oferit 400 de ore de consiliere și au apelat la noi inclusiv familii din afara României (din Italia, Spania sau Olanda) fiindcă izolarea la domiciliu a copiilor cu tulburări sau autism a fost în întreaga lume, nu numai în România.

Pentru că suntem cea mai mare asociație de specialitate din țară, am digitalizat programele sociale gratuite pe care le aveam deja, precum terapiile, și le-am oferit în continuare gratuit prin on-line, ajungând astfel la 300 de ore de terapie pentru cazuri sociale, sau cursurile de specialitate pentru părinți, Pass the Voice, pe care le făceam fizic în țară, le-am digitalizat, și astfel părinți din orice localitate au putut beneficia de ajutor via Zoom. Am putut oferi 1700 de ore de training în co-terapie în felul ăsta.

Vom continua să oferim aceste resurse gratuite on-line și telefonic cât putem. Nevoia de ajutor de specialitate este și mai mare acum. Multe familii au rămas fără salarii, iar unele centre de recuperare din țară s-au închis definitiv din lipsa banilor. Copiii au de suferit în continuare și trebuie să facem toți tot ce putem pentru aceștia. COVID-19 va dispărea la un moment dat, dar autismul este pe viață și se poate recupera numai prin terapie specializată ABA.

Yuppi Camp

La Yuppi Camp, în martie ne desfășuram activitățile uzuale de fundraising și ne pregăteam să organizăm, pentru a zecea vară la rând, Yuppi Camps – tabere de terapie prin experiență pentru copii cu boli oncologice, diabet sau alte boli autoimune. Pandemia ne-a schimbat, însă, planurile.

Astfel, ne-am repliat și, punând pe primul loc, ca de obicei, siguranța copiilor – și, evident, a voluntarilor, a echipei de organizare și a tuturor colaboratorilor – am decis ca în această vară să organizăm tabere exclusiv online.
Până când aceste tabere vor începe, am dorit să ajungem cât mai repede în casele copiilor și familiilor lor pentru a le face această perioadă incertă mai ușor de suportat. De altfel, copiii de care ne ocupăm se află într-o categorie vulnerabilă în fața COVID-19, iar acest lucru face intervenția noastră cu atât mai plină de sens.

Astfel, până acum am organizat patru activități online interactive la care au participat peste 40 de copii din toată țara. În cadrul lor participanții au devenit supereroi, detectivi, s-au relaxat, distrat și și-au (re)descoperit noi abilități. Dorim să continuăm activitățile pentru a ajunge la cât mai mulți copii care au nevoie de ele.

Tot pentru a ușura gestionarea acestei perioade, pe pagina de Facebook Yuppi Camp am publicat video-uri cu trucuri magice realizate de un voluntar Yuppi, puzzle-uri Yuppi și am organizat și sesiuni de gimnastică prin Facebook Live. Toate s-au dovedit a fi o gură de aer proaspăt pentru publicul nostru.


Vom oferi și sprijin material celor în nevoie: în colaborare cu ASCOTID, Fundația “Speranța Diabeticilor” Turda, Asociatia Smart Diab (Sibiu), în următoarele două săptămâni vom trimite pachete cu măști Yuppi, produse de igienă, cărți și creioane de colorat, spre aproximativ 120 de familii din toată țara.

Rămânem aproape unii de alții în așteptarea zilelor cu soare în care ne vom îmbrățișa!

Asociația Caritabilă “Marius şi Prietenii”

Când a început pandemia și, ulterior, s-a declarat starea de urgență, începusem lucrările la CasaNr3 pentru 5 fetițe care de 12 ani locuiau într-o cameră a unui grajd. Însă nu am putut sta cu mâinile în sân și aparte de munca la casă am început să strângem fonduri pentru a achiziționa materiale de protecție pentru personalul medical.

Așa am reușit în cele 2 luni să cumpărăm materiale de peste 25.000€ (10.000 fondurile asociației, iar 15.000 donații) pe care le-am distribuit în 8 județe (14 spitale, 3 servicii de Ambulanță și cabinete medicale): Botoșani, Iași, Tulcea, Dâmbovița, București, Târgu Mureș, Țăndărei și Ilfov.

Acum am ieșit din starea de urgență și suntem în starea de alertă, iar noi am reușit în cele 2 luni și jumătate să terminăm CasaNr3, acțiunile pentru personalul medical și începem cu ajutorul persoanelor în vârstă și… CasaNr4 ✌️

Vă ajutăm din Brașov

Vă ajutăm din Brașov a fost un răspuns umanitar la agresivitatea unui virus. Și un apel la responsabilitate civică, funcționând ca un grup de suport pentru cei pe care ne-am propus protejăm de riscurile expunerii în contextul pandemiei de Coronavirus.

Am pornit inițiativa miercuri, 11 martie, când încă numărul de cazuri confirmate era puțin mai mare de 30 de persoane. Toate informațiile de pe site-ul Organizației mondiale a sănătății indicau vârstnicii și persoanele cu diabet si boli cardiovasculare ca fiind categoria cel mai expusă
riscului de complicații ale coronavirus. Și atunci, sub egida Asociației INGRIJIRE ACASA, am lansat apelul care presupunea ca noi, cu personalul si voluntarii noștrii, să ne oferim serviciile și ajutorul la cumpărături, cu scopul de a-I ține pe seniori in case.

Acum grupul numără peste 3200 de persoane și peste 400 de voluntari s-au alăturat inițiativei noastre. Am implementat un sistem de call center care să poată prelua sute de solicitări pe zi, la care să poată răspunde operatori voluntari logați de acasă pe aplicație, direct de pe laptop.

Deși Vă ajutăm din Brașov nu își propusese scopul de a fi un serviciu social/ de caritate, ne-au ieșit în cale povești ale multor vârstnici greu încercați, în vreme ce multe persoane își doreau să se implice donând. Așa că am lansat campania Adoptă un bunic, prin care cei care își doreau să susțină un senior puteau dona pentru un pachet de alimente și mai mult de atât, puteau trimite scrisoare pentru un bunic adoptiv. Campania a strâns peste 90.000 lei și sute de pachete cu alimente distribuite.

⬅︎ Blog