#linia2 – săptămâna 29 iunie – 3 iulie

Published on July 14, 2020

Prin campania #linia2 inițiată de Asociația pentru Relații Comunitare, facem cunoscute poveștile organizațiilor din România care și-au continuat misiunea să își susțină beneficiarii, în pofida crizei pandemiei #COVID19, în domeniile educației, asistenței sociale, protecția mediului, cultură și multe altele. Pentru detalii suplimentare despre campanie, scrie-ne la sinziana@arcromania.ro.

Crucea Alb-Galbenă România:

Ne place să credem că ori de câte ori deschidem o ușă, aducem un zâmbet. De aceea, fiecare zi în liniștea căminului lor este pentru noi cea mai mare răsplată!

Vârstnicii, categoria cea mai vulnerabilă în fața COVID-19 în perioada aceasta, au trăit un paradox care nu le-a lăsat foarte multe opțiuni: să se ferească de COVID-19 și să lase spitalele libere pentru pacienții infectați sau să riște pentru a-și continua tratamentele pentru afecțiunile curente cu aceeași minuțiozitate și conștinciozitate cu care o făceau înainte? Soluția pentru mulți dintre aceștia a fost să apeleze la serviciile de îngrijire medicală la domiciliu, aspect care se vede în creșterea numărului de solicitări și, implicit, de pacienți înregistrați în această perioadă. Numai de la începutul pandemiei numărul de persoane aflate în îngrijirea noastră a crescut cu 120.

Provocări au venit nu doar din direcția suplimentării numărului de pacienți, ci dintr-o serie de alte direcții pe care noua stare de fapt le-a impus: cantitatea de echipamente de protecție și dezinfectanți uriașă, recrutarea online de noi colegi pentru echipa de îngrijire, eforturile de comunicare cu pacienții, cu cei care își doreau să fie înscriși în programele noastre, cu familiile acestora, de atragere de fonduri pentru asigurarea tuturor materialelor de protecție necesare în această perioadă, dar și presiunea asupra personalului medical care pe lângă activitatea de bază a oferit sprijin pacienților pentru efectuarea cumpărăturilor (produse alimentare, de îngrijire și farmaceutice). Vizitele la domiciliul pacienților s-au desfășurat în această perioadă în condiții de maximă siguranță pentru că am avut sprijinul atâtor oameni minunați care au răspuns apelurilor noastre repetate. Cantitatea de materiale de protecție și dezinfectanți a fost însă peste orice rezervă pe care am fi putut să o facem, iar creșterile de prețuri nu au făcut decât să aducă și mai multă presiune.

Deși au fost și oameni care au înțeles că în lupta COVID-19 la fel de importantă este prevenția, în mare parte fondurile au fost îndreptate către spitale. Menținerea vârstnicilor în siguranță, la domiciliu și asigurarea tratamentelor de care aceștia au nevoie în continuare a ajutat însă la degrevarea spitalelor publice de bolnavii cu alte afecțiuni și la controlarea mai eficientă a numărului de îmbolnăviri.

În prezent activitatea Fundației continuă să crească. Am început un nou proiect cu Primăria Municipiului București prin intermediu căruia 200 de persoane adulte vor beneficia gratuit de servicii de îngrijire medicală la domicilu, iar în paralel am continuat dezvoltarea serviciilor de Teleasistență. 700 de persoane aflate în segmentul vulnerabil vor beneficia de servicii de Teleasistență disponibile 24 de ore din 24.

Dăruiește Aripi:

Covid-19 a oprit lumea dar nu a oprit și evoluția cancerului la copii. Tratamentele au trebuit să fie urmate, analizele recoltate, monitorizările medicale au fost vitale pentru cei mai vulnerabili dintre luptători: copiii. Când spitalele au fost nevoie să închidă porțile pentru siguranța tuturor, noi am știut că trebuie să intervenim în beneficiul copiilor bolnavi de cancer și alte boli cronice grave din Dobrogea.

Circuitul Încrederii și Speranței este proiectul prin care, încă din 2018, echipe mixte ale Asociației Dăruiește Aripi și personalul medical specializat al secției de onco-hematologie pediatrică de la Constanța se deplasează la domiciliul copiilor cu boli cronice grave din Dobrogea pentru procedurile ce se pot efectua acasă în condiții de siguranță.

În intervalul martie-mai 2020, am mers în 71 de vizite, am recoltat 437 de analize și am parcurs 3403 km în lungul și latul Dobrogei, echipați corespunzător pentru protecția tuturor. În aceste zile am simțit mai crunt ca niciodată ce înseamnă destinul unei familii afectate de un diagnostic necruțător și cât de mult se schimbă perspectiva „normalului” în fața bolii. Ne-surprinzător pentru noi, acești copii au înțeles și, pe alocuri, ne-au demonstrat primii importanța igienei și măsurilor de distanțare socială impuse – pentru ei, ăsta era normalul. Iar zambetul lor a ajuns întotdeauna fix în inima noastră (chiar dacă venea din spatele unei măști) și ne-a adus energia necesară aripilor noastre să continuăm să oferim încredere
și speranță.

liberatED

liberatED România este o organizație ce urmărește combaterea traficului de oameni prin educație. Viziunea noastră este o lume plină de oameni puternici și liberi, conștienți de propria lor putere, o lume fără trafic de persoane.

Prin educație și creșterea nivelului de conștientizare la nivelul comunității, suntem încrezători că vom reuși să reducem numărul victimelor atât timp cât vocea noastră este auzită.
În mod obișnuit, activitatea noastră se desfășura preponderent sub formă de training-uri susținute în școli sau pentru persoanele doritoare să învețe mai multe despre traficul uman și cum să ia măsuri în această privință (fie că este vorba de un interes personal sau profesional) . În momentul de față, totuși, activitatea noastră de pe teren nu se mai poate desfășura.

Cu toții ne aflăm acum în fața unei schimbări majore și trebuie să ne adaptăm acestei treceri în mediul online. De aceea, este foarte important mai ales pentru copii ca aceștia să știe cum să se protejeze de interacțiunile periculoase de pe internet. liberatED lucrează acum la o serie de lecții online și jocuri interactive netucatED, menite să învețe copiii cum să navigheze pe internet în siguranță și la cine să apeleze în situațiile ieșite din comun.

În plus, pentru cei ce vor să se informeze mai mult, liberatED pune la dispoziție o serie de materiale online, astfel încât oricine să poată învăța mai multe despre aspecte precum munca forțată, recunoașterea victimelor traficului etc. din siguranța propriului cămin.

Școala de Valori

Epidemia cu COVID-19 a schimbat lumea așa cum o știm, a închis școli și a forțat sistemul de învățământ să se readapteze. Noi, cei de la Școala de Valori, am adus experiența de învățare mai aproape de comunitatea noastră, prin intermediul tehnologiei.

În primul rând ne-am asigurat că activitatea noastră continuă în noul context și am căutat rapid soluții pentru a adapta conținutul educațional la mediul online.

Am lansat campania de conștientizare și responsabilizare #TuCeFaciAcum? Inițiativa noastră a venit ca o continuare firească a misiunii de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți, prin educație centrată pe valori.
#TuCeFaciAcum? le reamintește oamenilor de acțiunile importante care ar trebui să primeze în aceste momente grele.

Am lucrat mult pentru ca să acoperim nevoile actuale ale beneficiarilor noștri, am derulat ateliere de integrare digitală pentru profesori, ateliere de prevenție și sănătate în context COVID-19 pentru elevi, părinți și profesori.

Am continuat în online programul educațional pentru profesori pe care l-am livrat și în clusterele Edu Networks; atelierele de educație financiară pentru elevi cu vârste 7-14 ani; ateliere de programare, de dezvoltare personală pentru liceeni și studenți. În doar 6 săptămâni peste 2.564 de persoane au participat la atelierele livrate în online de 20 traineri ai Școala de Valori, dintre care 1.044 de profesori au parcurs modulul GSuite, 934 de profesori au participat la atelierele în care au învățat Microsoft Office 365, în total 120 de sesiuni și 480 de ore; 600 elevi au participat la 28 sesiuni (56 ore) de educație financiară și 100 de studenți au participat la 16 sesiuni (32 ore) de dezvoltare personală și profesională. În total, am livrat 164 sesiuni în 568 ore doar în 6 săptămâni.

Însă educația la distanță a putut continua doar acolo unde beneficiarul are conexiune la internet, tabletă, laptop, computer sau un telefon pe care să lucreze. Dar, nu toți au așa ceva și a venit încă o provocare: să străngem donații
prin campania ”Tu ce faci cu biții tăi? Mai mulți biți donați, mai mulți elevi învățați”.

Una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm în acest moment este finanțarea. Aflându-ne însă într-o criză care ne-a afectat pe toți din punct de vedere financiar într-un fel sau altul, fondurile s-au redus dramatic.

Fundația Progress

Odată cu intrarea în stare de urgență, am organizat instruiri online, am susținut webinarii educative, tehnice și de dezvoltare personală. Am organizat, pentru copii și bibliotecari, întâlniri live cu personaje interesante, din diferite domenii, cu povești frumoase. Am dezvoltat o serie de discuții și dezbateri informative și constructive.

Am dat startul prin webinarul ”Utilizarea instrumentelor online în serviciile de bibliotecă la distanță”, unde au participat peste 300 de bibliotecari. A urmat trainingul online ”Introducere în leadership”, dedicat ambasadorilor cluburilor CODE Kids, dar și altor copii dornici să dobândească noi cunoștințe despre arta de a conduce. Am continuat instruirile copiilor cu ajutorul partenerilor noștri, pe teme despre tehnici de vânzări, despre vorbitul în public și sfaturi despre eficiența energetică și încălzirea globală.

Ne mândrim cu extinderea rețelei Code Kids în alte 4 județe din țară și în Republica Moldova! Bibliotecile Județene Maramureș, Suceava, Dâmbovița și Dolj, împreună cu alte biblioteci publice locale și-au deschis cluburi virtuale de coding. Au participat la instruiri online și au dat startul programării pe calculator, chiar de acasă. Am ajuns astfel să acoperim 19 județe din România cu programul Code Kids.

Peste 2000 de copii din comunitatea CODE Kids au avut acces, datorită nouă, la un interviu cu Alex Chica, Studio Technical Director la EA Sports Bucharest. Au aflat zeci de secrete și tehnici din spatele FIFA20, cel mai mare joc de fotbal pe calculator, despre industria video și meseria de programator.

Totodată, copiii din cluburile Code Kids au fost provocați la un concurs de eseuri pe tema ”Cum va arăta lumea peste 50 de ani”. Au fost înscrise 86 de eseuri, care mai de care mai creative. Cele mai bune eseuri au fost premiate.

Campania #codamacasa desfășurată pe pagina de Facebook Codekids a adunat 40 de fotografii și filmulețe specifice. Datorită acestei activități am atras 300 de noi fani către pagina noastră și am deschis copiilor noi orizonturi spre tehnologie și programare.

Pentru a fi mai aproape de părinți și copii și a-i ajuta să treacă mai ușor peste izolare, am lansat Laboratorul Ora să ȘTIM – un toolkit cu resurse unde oferim idei de activități și experimente din domeniul ȘTIM (știință, tehnologie, inginerie, matematică), de făcut acasă.
http://www.progressfoundation.ro/blog/ora-sa-stim/

Tot în cadrul Ora să ȘTIM, aproximativ 150 de bibliotecari din România și Republica Moldova au participat la seria de webinarii “Metode de comunicare alternativă”. Webinariile ”Comunicarea cu persoane cu abilități diferite”, ”Comunicarea prin imagini: tehnici și sugestii” și ”Cifrele care spun povești” au adus bibliotecarii mai aproape de limbajul surdo-mut, tehnica fotografică și impactului unui infografic și le-au îmbunătățit considerabil cunoștințele și aptitudinile. Ba chiar, mai mult de jumătate dintre aceștia și-au făcut temele pentru acasă și ne-au impresionat cu fotografii, filmulețe și infografice.

Occupy Library, o conferință internațională pentru bibliotecari, ce urma să aibă loc în luna iunie, la Biblioteca Națională, și Târgul de Știință, Ediția Tech 2020, dedicat copiilor între
10 și 14 ani, vor lua calea digitală în această toamnă. Tot ce era programat face to face va fi adaptat în online. Muncim și ne dorim să facilităm accesul la aceste evenimente tuturor celor care ar fi fost prezenți fizic.

Ne dorim să trecem de barierele pe care care mediul online le pune bibliotecarilor, copiilor și reprezentanților instituțiilor publice și îi incurajăm să experimenteze diferite platforme online de comunicare pentru a putea să răspundă nevoilore de învățare, evoluție și perfecționare. Ne dorim să aducem în continuare servicii inovative și de impact în bibliotecile publice.

Fundația Prison Fellowship Romania

Am susținut cu ajutorul partenerilor noștri, Humedica (Germania) și Human Bridge (SWE), activitatea a 8 spitale din Cluj Napoca și orașele limitrofe, în lupta cu pandemia COVID19 prin distribuirea de produse medicale, mai exact 12.7 tone de bunuri – paturi de spital electrice, aparatura medicală, măști, mănuși și combinezoane.

În cantina noastră socială de pe str. Sobarilor nr 29 reușim să asigurăm hrană zilnic, de 3 ori pe zi, unui număr de 270 de persoane vulnerabile din Cluj Napoca. î n cadrul acestui proiect ne bucurăm de susținere din partea mai multor parteneri precum Carmangeria Moldovan, Puiul de Crăiești, Banca de Alimente Cluj, Assa Structures, Strict-Prest și Stopen community, cărora le suntem extrem de recunoscători.

În cadrul centrului nostru de urgență au fost primite un număr de 48 de persoane, dintre care 9 copii, cărora le-a fost asigurată cazarea și masa, precum și consiliere în situații de urgență. Aceste persoane se confruntă cu sărăcie, marginalizare și excluziune socială, iar principalele lor nevoi sunt găsirea unui loc de muncă și a unei locuințe, dar și dezvoltarea unor abilități de rezolvare a problemelor.

Centrul de Zi pentru copii cu risc social și-a suspendat activitatea până în septembrie, dar colegii noștri asistenți sociali, psihologi și voluntari i-au monitorizat permanent, consiliindu-i cum să facă față provocărilor acestei perioade, ajutându-i on line cu pregătirea activităților școlare și prin distribuirea către ei de alimente și produse de igienă personală.

Fundația noastră continuă să sprijine 9 comunități defavorizate, aflate în risc crescut de infracționalitate din cauza sărăciei, nivelului scăzut de educație, șomajului, marginalizării și excluderii sociale. Considerăm că impactul nostru asupra acestor comunități este crucial, având în vedere acțiunile noastre constante de ajutorare. În perioada pandemiei am donat acestora 35 de tone de produse alimentare, bunuri de igienă personală și medicale.

Deși activitatea din penitenciare a celor 280 de voluntari ai PFR a fost afectată de pandemie, cu ajutorul lor am continuat să sprijinim atât persoane deținute, cât și familiile acestora (78% femei cu copii), oferindu-le produse alimentare și de igienă personală. De asemenea, voluntarii noștri sunt alături de familiile deținuților, oferindu-le consiliere să facă față acestor vremuri.

În această perioadă am reușit să donăm penitenciarelor și familiilor deținuților 14 tone de produse alimentare și de igienă personală.

⬅︎ Blog